وبلاگ آزادگان تکریت یازده

آزادگان تکریت یازده

مصاحبه مسئول کمیته استقبال با یزد فردا

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۴۳ ق.ظ

هشتمین همایش آزادگان اردوگاه تکریت 11 با هدف ایجاد اتحاد و همدلی و تجدید میثاق با رهبری و زنده نگه داشتن یاد شهدا و امام راحل و یادآوری خاطرات آزادگان در یزد برگزار می‌شود.

 سیدحسین سالاری مسئول ستاد استقبال ازادگان تکریت 11 اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس و پس از آن، بیش از 2 هزار نفر از رزمندگان در اردوگاه تکریت 11 در اسارت بودند که همه این آزادگان به همایش بزرگ آزادگان اردوگاه مفقودین تکریت 11 دعوت شده‌اند.

وی با بیان اینکه هشتمین همایش بزرگ آزادگان اردوگاه مفقودین تکریت 11 قرار است در روزهای دوم تا پنجم شهریورماه در دانشگاه یزد برگزار شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود در این همایش 700 نفر از آزادگان و خانواده‌های آنها شرکت کنند.

سالاری از همکاری مسؤولان استان در برگزاری این همایش خبر داد و خاطرنشان کرد: هشتمین همایش آزادگان اردوگاه تکریت 11 با هدف ایجاد اتحاد و همدلی و تجدید میثاق با رهبری و زنده نگه داشتن یاد شهدا و امام راحل و یادآوری خاطرات آزادگان  در یزد برگزار می‌شود.

مسؤول کمیته استقبال از اسرای اردوگاه تکریت 11 بیان کرد: آزادگان هنوز خاطرات و دردها و آلام دوران اسارت را به یاد دارند و برگزاری چنین گردهمایی‌هایی سبب کاهش آلام آنها می‌شود.

سالاری عنوان کرد: هفت همایش گذشته در شهرهای اصفهان، مشهد، همدان، دزفول، ساری، تهران و شیراز برگزار شده و یزد میزبان هشتمین دوره از این همایش‌ها است.

وی با اشاره به اینکه سال 95 سال خوشامدگویی به یزد است، یادآور شد: این همایش نیز به همین مناسبت به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

این مسؤول یادآور شد: مدت برگزاری این همایش سه روز است و علاوه بر برنامه‌های اصلی همایش از جمله یادآوری خاطرات و ...، بازدید از اماکن تاریخی یزد، نشست فرزندان و همسران آزادگان، تجدید میثاق با شهدا در گلزارهای شهدای یزد و ... نیز پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این همایش همچنین مسؤولان کشوری و استانی و آزادگانی که اکنون دارای پست‌های دولتی هستند، حضور خواهند یافت و سخنرانی خواهند کرد.

مسؤول کمیته استقبال از اسرای اردوگاه تکریت 11 بیان کرد: تاکنون جلسات هماهنگی با استاندار و شهردار یزد و دیگر مسؤولان استان برگزار شده و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

به گزارش فارس، اردوگاه تکریت واقع در استان صلاح‌الدین عراق و زادگاه صدام در قلب یک پادگان نظامی قرار داشت که بیش از 2 هزار نفر در آن نگهداری می‌شدند که از این تعداد 74 نفر یزدی بودند.

این اردوگاه چون از دید صلیب سرخ پنهان مانده بود به اردوگاه مفقودین ایران نامگذاری شده بود و به طور مستقیم زیر نظر استخبارات عراق اداره و کنترل می‌شد.

لینک به خبر در یزد فردا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۱۹
نویسنده:

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی